Project WHY | Koncept
50859
page,page-id-50859,page-template-default,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,brick-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.4,vc_responsive

Koncept

Gör ditt varumärke till en upplevelse
Hur vill ni att ert varumärke ska uppfattas? Många pratar om att sticka ut, skapa en snackis, väcka känslor och bygga relation med sina kunder. Vi vet att det är jätteviktigt och det blir bara viktigare och viktigare. Utifrån era behov skapar vi ett koncept – en helhetsupplevelse av ert varumärke.

Så skapar vi en plan för upplevelsen

Att ta fram ett koncept innebär att skapa en plan för upplevelsen oavsett plats och tillfälle.
Exempel på tjänster:

 

Det handlar inte enbart om att skapa det visuella, såväl funktion som en långsiktig plan för hur konceptet kan uppdateras på ett hållbart sätt finns med i vår konceptidé. Utifrån era visioner och affärsidé skapar vi ett tydligt och långsiktigt koncept som särskiljer er på marknaden.
Med utgångspunkt i en analysfas (WHY) utvecklar vi ett koncept (HOW) som går att förverkliga (WHAT).
Läs mer om WHY-modellen här.

VAD ÄR INTERIOR BRANDING?

Interior branding (eller interyour branding som vi kallar det) innebär att spegla varumärket med hjälp av inredning. Det handlar om att kommunicera och väcka känslor. Interyour branding innebär inte enbart att differentiera sig från konkurrenterna – det är också en lönsam affärsstrategi.
Varumärke + inredning = sant

Visste du att storytelling är berättelsen om ett varumärke?

Egentligen handlar storytelling om en gammal tradition av att berätta en historia i ord, bilder, symboler och känslor. Alla har en historia – tillsammans berättar vi er story. Det viktiga är att ta avstamp i händelser och berättelser som är sanna. Syftet med storytelling är att förstärka och förhöja upplevelsen av ett varumärke, företag eller en organisation.

EXEMPEL PÅ GENOMFÖRDA UPPDRAG

UPPDRAG: UTFORMA OCH PLANERA MÄSSMONTER, STOCKHOLM FURNITURE FAIR 2015

Kund: Lundbergs Möbler 
Uppdrag: Planera utformning av mässmonter. Viktigt var att monterns utseende skulle gå att känna igen från bildspråket på webben. Dessutom skulle monterkonceptet vara skalbart för att lätt kunna flyttas med till fristående mässor för återförsäljare och slutkunder under hela 2015.

Lundbergs lanserade i slutet av 2014 en ny profil med ett uppdaterat produktsortiment. Project WHY jobbar löpande tillsammans med Lundbergs med den visuella kommunikationen.