Project WHY | fixa&dona och Project WHY
50864
page,page-id-50864,page-template-default,qode-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,brick-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.4,vc_responsive

fixa&dona och Project WHY

Hej!

Inredning har varit ett stort intresse så länge jag kan minnas. När jag var yngre kunde jag inte städa mitt rum utan att samtidigt möblera om. Ett år efter studenten, år 2000 fick jag jobb i en färgaffär. Det var där och då jag insåg att inredning var något jag ville jobba med i framtiden. Sedan dess har jag hunnit med att jobba nästan 10 år inom färgfackhandeln, några år som säljare och inredare till offentlig miljö och sedan hösten 2012 driver jag företag på heltid. Våren 2015 startade jag aktiebolaget Project WHY där fixa&dona numera är ett av mina varumärken.

Det är jag som är Hildur! Men i många sammanhang är jag mest känd som inredningsbloggaren fixa&dona

Förtroendeuppdrag:
Styrelseledamot i Marknadsföreningen i Skaraborg
Styrelseledamot i Tibro IK

Allt började med en blogg

Hösten 2006 startade jag min inredningsblogg fixa&dona. Det var precis i den vevan som bloggar började bli populära. Enda skillnaden är att jag inte, liksom många andra som bloggade då faktiskt inte slutat blogga. Snart firar jag 10-årsjubileum som bloggare och sedan juni 2015 har jag skruvat upp farten på bloggandet ytterligare eftersom jag numera jobbar för Aftonbladet och håller till på deras nya inredningssatsning My Home.

Sedan den där mörka novemberdagen i november 2006 då jag var föräldraledig med mitt yngsta barn och bestämde mig för att skapa en blogg för att ha en levande CV att visa upp för framtida arbetsgivare så har jag skrivit 1000-tals blogginlägg på temat inredning. Jag har bloggat för tidningen Family Living, för färghandelskedjan Nordsjö Idé och Design och för Kanal5.

Våren 2009 blev jag kontaktad av Kanal5 att vara en av fem deltagare i deras tävling ”Jakten på Sveriges härligaste inredningsblogg”. Under fem veckor fick vi inreda miljöer på fem olika teman. Besökare på kanal5.se och en jury valde varje vecka ut sina favoriter. Vinsten blev förutom äran även att börja blogga hos Kanal5. Under den här perioden rullade min alldeles egna reklamtrailer på TV.

Ett av mina mål med bloggen var att få ett jobb inom inredning. Hösten 2009 blev jag kontaktad av Senab Interior, ett av skandinaviens största inredningsföretag, om att vara med och starta upp ett helt nytt försäljningskontor och bearbeta en ny marknad. Det här var tre jätteroliga, extremt lärorika men också väldigt krävande år som säljare och inredare till offentlig miljö. Det var där jag blev och insåg att jag var en säljare.
Inte en säljare i bemärkelsen att kränga saker – utan snarare en problemlösare. Jag hjälper mina kunder att lösa ett problem. Exakt hur det ska lösas varierar – det är där min kompetens ligger.